U Njemačkoj 27 odsto firmi koristi vještačku inteligenciju, dok je prošle godine taj udio bio 13,3 odsto, pokazuju podaci minhenskog instituta Ifo.
ilustracija (Foto: Pixabay)
Broj firmi koje koriste vještačku inteligenciju u svojim poslovnim procesima povećao se u gotovo svim sektorima.
U automobilskoj, elektroničkoj, farmaceutskoj i tekstilnoj industriji udio tih firmi bio je veći od 33 odsto, prenosi SEEbiz.
Među pružaocima usluga ističe se djelatnost oglašavanja i istraživanja tržišta, gdje je taj udio iznosio 72 odsto, dok je kod pružaoca IT usluga oko 60 odsto.
U sektoru maloprodaje, vještačku inteligenciju trenutno koristi 22 odsto firmi.
U građevinskoj industriji 11,6 odsto firmi koristilo je vještačku inteligenciju. U ovom sektoru je i najveći broj skeptika koji trenutno ne vide potencijal u korišćenju ove tehnologije, oko 42 odsto. Sličan udio Institut bilježi i u ugostiteljstvu, 40 odsto.
Vođa istraživanja u Ifo-u, Klaus Wohlrabe, procijenio je da će se u budućnosti povećati broj firmi koje koriste vještačku inteligenciju.
“Firme očekuju da će korišćenje vještačke inteligencije povećati njihovu produktivnost više od deset odsto”, rekao je Wohlrabe.