Fokus evropskih destinacija biće promocija odgovornog putovanja, poručeno je na sastanku radnih grupa sastanka Evropske komisije za putovanja (ETC), na kojoj su učestvovali predstavnici Nacionalne turističke organizacije (NTO).
(Foto: NTO )
Događaju, koji je trajao od srijede do danas u Atini, prisustvovalo je preko 100 delegata iz oblasti marketinga, istraživanja i održivog turizma u okviru nacionalnih turističkih organizacija Evrope, kao i predstavnika ETC partnera i eksperata, a otvorili su ga predstavnici ETC-ja i Nacionalne turističke organizacije Grčke, koja je ujedno i domaćin.
Godišnji sastanci radnih grupa Market Intelligence, Marketing i Chapter Earth, usmjereni su na raspravu o implementaciji i rezultatima istraživačkih i marketinških aktivnosti.
Ispred NTO su poručili da sastanci pružaju jedinstvenu priliku za upoznavanje sa najnovijim trendovima i ujedno predstavljaju izvanrednu platformu za razmjenu znanja i najboljih praksi u turizmu uz povezivanje i umrežavanje sa kolegama iz drugih nacionalnih turističkih organizacija, kao i ostalih partnera ETC-ja.
Tokom događaja i paralelnih sesija ETC radnih grupa, učesnicima su predstavljena istraživanja koja će se sprovesti u narednoj godini, kada je planirano da se dosadašnja baza istraživanja ETC-ja i zemalja članica proširi za dodatna dva: Uticaj vještačke inteligencije na turizam u Evropi i Istraživanje novih tržišta i specijalizovanih segmenata.
U okviru Marketing radne grupe predstavljen je Izvještaj o marketing programu za prošlu godinu, Marketing program za ovu godinu, Marketing benchmark destinacija u prošloj godini, kao i pregled učinka ekspertskih radnih grupa.
U okviru godišnjeg događaja, održane su i radionice na temu: Promocija odgovornog putovanja u Evropi tokom kojih su učesnici imali priliku da definišu poruke sa ciljem da usmjere na odgovorno ponašanje turista koji dolaze u destinaciju, a u susret novoj ETC globalnoj kampanji.
U fokusu novoformirane radne grupe Chapter Earth, koja ima za cilj da podrži organizacije u ispunjavanju svojih ekoloških obaveza i primjenjuje klimatsku perspektivu u svim oblastima svojih aktivnosti, bilo je riječi o klimatskim promjenama i njihovom uticaju na buduću potražnju i ponudu u turizmu.
Takođe, predstavljeno je i novo istraživanje ETC-ja Balansiranje između putovanja iz dalekih destinacija i održivosti, a koje ukazuje na potrebu pažljivog planiranja promotivnih aktivnosti na dalekim tržištima u skladu sa principima održivog razvoja.
Prema najnovijim podacima ETC-ja, prioriteti za putovanja u Evropu u ovoj godini biće bezbjednost destinacije i pristupačne cijene. Turizam u Evropi očekuje obećavajuća ali i izazovna godina, u kojoj će se zahtijevati da turistička industrija upravlja potražnjom uz prihvatanje odgovornih i održivih praksi.
ETC je osnovana 1948. sa sjedištem u Briselu i jedna je od vodećih organizacija iz oblasti turizma u Evropi. Uz nacionalne evropske turističke organizacije okuplja i pridružene članice iz privatnog sektora, odnosno agencije, prevoznike, globalne online platforme i druge pružaoce usluga u turizmu.
Glavni cilj ETC-ja je, kako se zaključuje, unapređenje turističkih politika na nivou Evrope, te dalja promocija Evrope kao vodeće svjetske turističke destinacije.